RETOURNEREN

Als je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet dan kun je de bestelling retourneren. Wij willen wel graag zeer duidelijk zijn met betrekking tot retourneren. Daarom is dit onderwerp erg uitvoerig uitgelegd.

Je hebt het recht om producten, zonder opgaaf van reden (volgens de Wet “verkoop op afstand”), binnen 14 dagen aan All Smiles te retourneren, onder de volgende voorwaarden:

 

1. Wat mag niet geretourneerd worden?

Eigenlijk alles waarbij een onomkeerbare actie wordt uitgevoerd, of waarbij de kwaliteit van de artikelen door de consument is verlaagd tot minder dan nieuw.

1.A) Alle artikelen die vanwege hygiënisch oogpunt niet meer opnieuw verkocht kunnen worden.
Hieronder een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot
gebruikte  babyspenen, gebruikte knuffel

1.B) Artikelen die verder getest zijn dan in de wet is vastgelegd zijn ook niet toegestaan
Hieronder een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot
babyknuffels waarbij de tags zijn losgebroken, zwembad artikelen die nat zijn geworden, loopfietsjes waarmee buiten is gereden, artikelen welke duidelijk gebruikt zijn, babybadzitjes welke nat geworden zijn

1.C) Artikelen welke vallen onder lampen
Hieronder een  voorbeeld maar niet beperkt tot
Deze hebben een bepaalde brandduur, en kunnen na het openen van de verpakking niet meer geretourneerd worden.

1.D) Artikelen welke opgeblazen zijn
Hieronder een  voorbeeld maar niet beperkt tot
Artikelen die opgeblazen zijn kunnen niet worden geretourneerd omdat ze onmogelijk als nieuw kunnen worden verkocht. ook is er bij opblaas artikelen geen garantie op lekkages.

1.E) Artikelen welke zijn aangepast of bewerkt doormiddel van de wensen van de klant. 
Hieronder een  voorbeeld maar niet beperkt tot
Gepersonaliseerde artikelen met naam, inpakservice, geborduurde artikelen, bedrukte artikelen

1.F) Artikelen welke zonder moraal worden terug gestuurd
Hieronder een voorbeeld maar niet beperkt tot
Artikelen welke zonder enig moraal terug gezonden worden, zullen wij altijd weigeren. Wij accepteren enkel als nieuw verkoopbare producten. Wij verpakken onze artikelen degelijk als wij deze naar je opsturen en verwachten hetzelfde terug. Regelmatig zien wij artikelen waarbij er dusdanig onzorgvuldig is ingepakt dat wij deze retouren weigeren.

1.G) Artikelen welke gefraudeerd zijn
Hieronder een  voorbeeld maar niet beperkt tot
Wij hebben meer dan regelmatig consumenten / bedrijven die gebruikte defecte spullen omwisselen of zwaar gebruikte producten terug sturen. Wij doen hiervoor aangifte van fraude bij de politie. Mocht je dit van plan zijn raden wij je aan om deze actie niet uit te voeren.

 

2. Verpakken bij retourneren

2.A) Verpak het artikel degelijk
Verstuur het artikel zoals wij het je hebben verstuurd. Verpak het in een omdoos, grote artikelen welke al in een omdoos zitten eventueel in een vuilniszak/containerzak.
Wij versturen artikelen altijd degelijk zodat ze zonder schades aankomen. Graag minimaal dezelfde soort verpakking of beter te gebruiken bij retourneren.

2.B) Sluit altijd je contactgegevens in, anders weten wij niet van wie het pakket afkomstig is.
Stop bijvoorbeeld erbij in de retourverpakking : de pakbon, de factuur of een blaadje met je naam en adres & factuurnummer, eventueel een e-mail adres zou ook zeer prettig zijn voor het eventuele contact.

 

3. Het daadwerkelijk retourneren

3.A) Controleer het adres
All Smiles . Store
Van leeuwenhoekweg 3
3225LX Hellevoetsluis
Nederland

3.B) Verstuur het pakket
Bewaar je verzendbewijs, een bon van T&T aankoop is geen verzendbewijs. Wij vergoeden alleen artikelen waarbij staat dat wij het artikel in ontvangst hebben genomen. Artikelen waarbij de T&T zegt dat het artikel nog ergens op een depot ligt of altijd onderweg blijft zullen wij niet vergoeden. Je dient dan zelf met je vervoerder contact op te nemen met betrekking tot je retour omdat jezelf de verzender bent.

4. Retour verwerken

4.A) Wij nemen het product in ontvangst en daarna controleren wij of het product in nieuwstaat is.
Hieronder een aantal voorbeelden maar niet beperkt tot
Wij bekijken eerder genoemde punten in sectie 1. Wat mag niet geretourneerd worden. Mocht het artikel daar niet tussen vallen dan zal de retour positief worden afgesloten. Valt het artikel wel onder (een of meerdere) van deze punten dan zal de retour negatief beoordeeld worden.

4.B) Retour is positief
Je krijgt een bevestiging per mail en het geld terug gestort op het IBAN nummer dat je opgegeven heeft.

4.C) Retour is negatief beoordeeld

Je krijgt een bevestiging per mail en/of telefoon, hierin geven wij aan op welke punten het retour is geweigerd. En welke eventuele kosten hier nog aan verbonden zitten.
Er zijn twee keuzes

  • Het artikel wordt voor €4,95,- exclusief BTW wederom naar je opgestuurd.  
  • Wij nemen het artikel in ontvangst maar je krijgt niet het gehele bedrag terug gestort, maar het retourbedrag wordt bepaald volgends onze schadepercentages.

 

5. Schadepercentages

5.A) Toepassing waardevermindering

Wij hanteren bij geweigerde retouren schadepercentages, wij mogen volgends de wet kopen op afstand waardevermindering toepassen op retouren niet niet meer als nieuw te verkopen zijn. Bekijk voordat je gaat retourneren of je retour misschien in onderstaande retourpercentages valt. Je weet dan al waar je eventueel aan toe bent. 

5.B) Percentages

25%   - het verwijderd hebben van de aanhangtags/prijskaartjes
30%   - licht gebruik (items zonder hygiene uitsluiting)
50%   - het gewassen zijn van t product
50%   - zwaar beschadigde productdoos
50%   - gebruikt hygiene product 
75%   - verwijderd innaai label
75%   - geen productdoos
75%   - zwaar gebruik
75%.  - meerdere mogelijke percentages te samen onder de 75%
75%   - vlekken/viezigheid op het artikel
100% - gaten, scheuren, als er vulling naar buiten komt (of kan komen)
100% - fraude

5.C) Hoe werkt schadepercentages

Deze maximum percentages gelden op de productprijs, en niet over de eventuele verzendkosten of eventuele transactiekosten. Bij meerdere percentage mogelijkheden onder de 75% zal vermelde percentage #7 worden gebruikt. Schadepercentage is wat van de productprijs wordt ingehouden. Bestellingen via Bol.com zijn gratis verzonden, en de factuurprijs geldt als prijs. Orders waarbij geen verzendkosten worden gerekend gelden enkel als productprijs.

Vb: Het product kost €100, en het percentage is 30%, wij maken €70 naar u terug over.

5.D) Retourkosten bij weigering

Mocht je het artikel terug willen dan vragen wij altijd voor zendingen naar/binnen Nederland €4,95,- en naar Belgie €5,95,-.
Eventueel als je iets anders wilt bestellen, geeft dit dan door. Dan zorgen wij ervoor dat dit artikel meegestuurd wordt gelijk met je nieuwe bestelling. Zo bespaar je dus op extra verzendkosten.

5.E) Normale werkwijze bij weigering in verband met platformen zoals Bol.com / Amazon / Beslist

Wij sturen je een mail met bovenstaande schadepercentages, het is niet mogelijk om het artikel terug opgestuurd te krijgen. 
Wij vragen daarna of je het bedrag van de schade wilt betalen direct aan ons. 

Dat wil zeggen, koop je een product van €100,- en het schadepercentage is 30% dan vragen wij om een schade van €30,- te betalen aan ons.
Zodra deze spreekwoordelijke €30,- is overgemaakt zullen wij het artikel op het platform retourmelden en krijg je de €100 terug betaald.


 

KLANTENSERVICE

Algemene Voorwaarden - Aansprakelijkheid - Overmacht - Garantie 
Prijzen - Bestellen - Betalen - Verzenden - Uitverkocht - Pre Orders
Retourneren - Mancolevering - Klachten - Privacy - Contact

 

Voordelen van All Smiles

  • 🚚  gratis pakket verzending boven €50,-
  • 🕒  voor 21:00, dezelfde dag verzonden
  • 📦  degelijk verpakt
  • 👨‍👩‍👧‍👦  klein familiebedrijf
  • 🎁  gratis inpakservice
  • 🏬  eigen voorraad

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2020 - 2022 ✅ .:. All Smiles Start With Joy! | sitemap | rss